Bare Åsane er en del av Schibsted. Schibsted er ansvarlig for dine data på denne siden. Les mer.

Møtet om Bybanen til Åsane ble avsluttet av brannalarmen

Det ble en brå slutt på møtet da brannalarmen gikk av.  Foto: Martin Hjellestad

Det ble en brå slutt på møtet da brannalarmen gikk av. Foto: Martin Hjellestad

Over 50 personer var tilstede i Åsatun Lagshuset under informasjonsmøtet om Bybanestrekningen, og sykkelveien mellom Tertneskrysset og Vågsbotn.

Bergen kommune presenterte planforslaget, og under møtet ble blant annet kostnadene for hele prosjektet lagt frem:

  • Bane (med alle nødvendige omlegginger: 7,3 milliarder norske kroner.
  • Vei (uten direkte konsekvens av med Bybaneprosjektet): 1,6 mrd NOK
  • Sykkelvei: 2,3 mrd NOK
  • E39 m/Fløfjellstunnelen 3,3 mrd NOK.
  • Grunnerverv: 3,3 mrd NOK.

Totalt: 17.8 mrd NOK.

Ifølge prosjektleder Solveig Mathiesen, er tidligst mulig byggestart i 2024, og tidligst mulig ferdigstillelse i 2032.

Avslutningsvis i spørsmålsrunden fra publikum gikk brannalarmen, som ble en naturlig avslutning for møtet

Her finner du alle dokumentene som omhandler Delstrekning 4 (Tertneskrysset - Vågsbotn).

Over 50 personer var tilstede da Bergen kommune presenterte planforslaget for delstreking 4 Foto: Martin Hjellestad

Over 50 personer var tilstede da Bergen kommune presenterte planforslaget for delstreking 4 Foto: Martin Hjellestad

Gå til forsiden ->